Hvordan er dine t-shirts produceret?

Til dig som er intresseret i produktionsmetoderne bag dine yndlings t-shirts -vi har lige smækket en lyn-guide sammen til dig. Enjoy!

Step-by-step guide

Hvis du gerne vil vide lidt mere om hver enkelt step i vores produktion- og designproces kan du læse mere herunder.

First things first. Når vi designer produkter er det altid med udgangspunkt i hvad der allerede er

Vi har etableret et godt samarbejde med blandt andre Vraa Dampvaskeri, Elis og DFD. De sikre levering af gode tekstiler, som fx kan være i overskud fordi et logo er forældet.

Når vi ved hvilke materialer og mængder der er tilrådighed, begynder vores designproces. 

Vi finder inspiration i det simple og med rod i "Less is more", har vi fokus på funktionalitet og komfort, når vi skaber designs, der er lavet til at passe ind i den simple og stilrene garderobe.   

Før de forskellige styles bliver syet op, skaber vi vores metervare -dvs. det tekstilmateriale, som udgør et produkt. 

Sammen med vores allierede, som er blandt de bedste i branchen, udvinder vi hver en brugbar millimeter af de kasserede tekstiler. Her er intelligent lazercut afgørende for vores kvaliteskontrol bliver af højeste standard.

I det nordlige Portugal er der stor tradition og stolthed indenfor tekstilhåndværket. Kombineret med vores innovative tilgang til produktion, er resultatet produkter i god kvalitet. - Sagt på nordjysk. 

Gennemsigtighed og ordentlighed er nøgleorderne i vores samarbejde. 

Som forbruger kan det være svært at skelne mellem hvornår et produkt blot forurener lidt mindre eller om produktet gør en reel og positiv forskel.

Derfor har vi i samarbejde med en ekstern og uafhængig virksomhed fået udarbejdet en LCA-analyse, som gør hele vores produktion gennemsigtig, samt viser, at vi er med til at løse en stor udfordring i tøjindustrien.

Vi sælger kun direkte til slutbrugeren, for at kunne tilbyde et produkt, hvor der er højvalue for money.

Når et produkt lancheres er det enkeltvis, eller som en del af en mindre produktlinje. Ved at opererer udenom sæsonerne, som præger store dele af branchen, undgår vi at bidrage til brug og smid væk kulturen. 

1 af 4

Fra behov, til ide og til handling

Ideen til konceptet opstod, da vi under et projekt fandt ud af, at tøjindustrien er blandt de mest forurenede i verden.

Hver gang vi køber et nyt stykke tøj påvirker det planeten negativt.

Det var en dagsorden vi ikke kunne acceptere, og eftersom der ikke var nogle løsninger på marked, besluttede vi, at opfinde en ny måde at lave tøj.

LÆS MERE OM FOUNDERNE
1 af 6